2011. augusztus 1., hétfő

Gofrit sütöttem

A tegnapi (vasárnap) vállalkozásom gofri sütés volt, a család (és saját magam) legnagyobb örömére :)

Nem is emlékszem, hogy mikor használtam a gépemet utoljára, a receptes könyv után is kutakodni kellett, de végül is előkerült.

Az alaprecept hozzávalói a következők (én most megelégedtem ezzel):
12,5 dkg vaj vagy margarin
5 dkg cukor

1 csomag vaníliás cukor
3 tojás
2,5 dl tej
1 mokkáskanál reszelt citromhéj
1 kiskanál sűtőpor
25 dkg liszt

A tészta elkészítése nagyon egyszerű:
a vajat (margarint) keverd habosra a kétféle cukorral, üsd bele az egész tojásokat, szórd bele a citromhéjat, valamint - folyamatosan keverve az anyagot -, felváltva, kis adagokban a lisztet (melyben előzetesen elkeverted a sütőport) és a tejet (így nem csomósodik össze). Ez egy elég sűrű massza lesz, könnyű adagolni a gofrisütőbe.

A gofrisütőt előmelegítem, lapjait olajos ecsettel megkenem, hogy ne ragadjanak, majd egy kisméretű merőkanálnyi tésztát beleöntök, lezárom, 2-3 perc sütés után már veszem is ki belőle a kész gofrit.

Egy tálcára rakom őket, hogy kihüljenek, aztán mehetnek a pocakba :D ... mi most édesanyámtól kapott baracklekvárral fogyasztottuk, de nagyon finom puding-krémmel, csoki vagy vanília öntettel ... és sorolhatnám még, hogy mi mindennel...
A fent megadott mennyiségek kétszereséből sütöttem ezt a finomságot, kb 25 db lett .. sajnos nem tudom megmondani pontosan mennyi, mert menet közben folyamatosan kóstolgatni kellett, nehogy romoljon a tészta minősége :D
Süsd meg Te is, jó étvágyat kívánok hozzá:


Nincsenek megjegyzések: