2012. január 18., szerda

Mágneses fűszertartó,

ami szintén később befejezett karácsonyi ajándék, bátyáméknak (forrás)

Az eredeti elképzelés az volt, hogy a fűszertartókat a fedőre ragasztott mágnes segítségével a hűtő oldalán lehet tárolni. Sajnos kétszer kellett hozzákezdenem, mert az először használt mágnesek gyengének mutatkoztak, az üvegek lecsúsztak. A második variációban 1cm-rel nagyobb átmérőjű (= 3cm) korongokat ragasztottam a kupakokra, de ezek sem váltak be, még mindig csúsznak.

Nem fogytam ki az ötletekből, megoldási javaslatokból: 
  • vaslemez csíkot szerelnek a konyhaszekrény aljára és azon lógnak a fűszertartók (kipróbáltam, ehhez elég erősek)
  • mágneses lap kerül a hűtő oldalára. A két mágnes vonzása, illetve a nem teljesen sima felület elég kell, hogy legyen az eredeti elképzelés megvalósításához
Majd eldöntik...

Az üvegekben eredetileg sűrített paradicsom volt. Alaposan kimostam őket, címkéjüket leáztattam, a fedőket akril festékkel, majd decoupage lakkal bekentem. Az oldalára kerültek a feliratok, ezeket szintén átkentem lakkal, hogy nedves ruhával tisztíthatóak legyenek, végül a festett fedőre kerültek a mágneskorongok.

9 megjegyzés:

Újságíró Világvégén írta...

de jó ötlet! a pulton mindig csak kerülgetem őket - meg egy szettben nincs annyi, ahány fűszer kellene...így vagy háromféle fűszertartóm is van...
ez a dawtona (talán jól írom...) paradicsom üvege? eszembe nem jutott, hogy át lehet szépen festeni a kupakokat (ezért még a lekvárokat - savanyúságokat is úgy válogatom a botban, hogy lehetőleg egyszínű legyen a kupakja....hogy nézne ki az otthon elrakott szilvalekvár egy uborka-mintás üvegben? :D elárulod, hol lehet mágneskorongot szerezni?

Erika írta...

Most nem tudom megmondani Neked, hogy mi a márkája a paradicsomos üvegnek (majd este, amikor hazamentem.
Hát, igen, a fedő számomra is egy kényes téma, hasonlóan gondolom, mint Te.
Mágneskorong kapható a kreatív hobbi boltjaiban, vagy a webshopjukban: http://www.kreativhobby.hu , valamint az Opitec webáruházban (itt vettem a 3cm átmérőjűt) http://opitec.hu/index.php.
Ez utóbbinak szerelmese vagyok, annyi minden van benne ..

Ili írta...

Én is gyűjtöm ezeket a pici üvegeket, éppen fűszertartónak! De most nagyon jó ötletet adtál. Nagyon köszönjük!!!

Erika írta...

Ili, igazán nincs mit :)

Orsi írta...

Nagyon jó ötlet! De a savanyúságos (uborkás) üveggel azért jobb vigyázni. Egyszer kaptam ilyen üvegben ajándékba mézet... Brrr... Leírhatatlan íze volt!

Erika írta...

Orsi, én is jártam már így ... egyszerűen vannak olyan üvegek, amiket bármeddig szellőztetek, egyszerűen nem múlik belőle a szag .. na ezeket nem őrizgetem, inkább megválok tőlük

Bebi írta...

Köszi a tippet és a leírást!

Ildikó írta...

Erika! cseréld le a kupakot, mert az a bűnös a szagok miatt! Fantasztikus ötlet, ugyanakkor pénztárcakímélő és környezetbarát is!

Erika írta...

Ildikó, köszönöm, hogy csatlakoztál hozzám, és a javaslatot is, legközelebb, ha ilyen üveggel találkozom, biztosan kipróbálom majd :)