2012. január 17., kedd

Nyári ízek a kamrából

Most jött el az ideje, hogy megkóstoljam a nyáron készült, befőző automata segítségével tartósított leveszöldségeket.

Nagy izgalommal bontottam ki az üvegeket, melyekben sós lében brokkoli, karfiol, sárgarépa volt, mert korábban ilyet még nem készítettem.

A recept szerint nyersen kell az üvegbe rakni a későbbi felhasználás szerint felvágott, darabolt zöldségeket, majd felönteni a hideg, sós vízzel (tartósítószer nem kell hozzá), lezárni a fém tetővel és mehet az automatába.

Mindegyik zöldség szépen megőrizte az eredeti színét, finom, puhák lettek (nem plöttyedtek...). Egyetlen hibája van csupán a dolognak - legalábbis az én ízlésem, szerint -, hogy igen-igen sós lett a lé és így a zöldség is, az idén jobban figyelek majd az arányokra.

Ha a fagyasztóból veszed ki a húslevest, vagy zacskós levest főzől, akkor ezzel a sós lében elrakott leveszöldséggel feldobhatod az ebédedet, vacsorádat. Francia- és egyéb salátákba is kiváló.

Ui.: még időben eszembe jutott, hogy fotózzak :)... nem is tudom, hogy amikor készítettem őket, akkor miért nem számoltam be róla ... ki érti?

4 megjegyzés:

Újságíró Világvégén írta...

befőző automata? mi a szösz? és ezek szerint egy üvegbe csak egy adag leveshez szükséges zöldség került (vagy vegyesen is lehet rakni, hogy helyet üveget - spóroljunk)?

Erika írta...

Nem csak egy adag volt bennük, csak mire eszembe jutott a fotózás, már kiettem belőle nem kevés mennyiséget :)
Csupán egyetlen akadálya lehet annak, hogy különböző zöldségek kerüljenek az üvegbe: más a tartósításhoz szükséges idő, illetve hőmérséklet.
Több infót itt találhatsz: http://befozoautomata.hu/
Készítettem vele a nyáron paradicsomlét, kompótokat,lekvárokat, még kész ételt is lehet vele tartósítani, de erről még nincs tapasztalatom, majd idén többet használom majd

Bebi írta...

Biztos finik a zöldégeid! Így legalább biztosan tudod, hogy egészséges amit eszel. Köszi a linket!

Erika írta...

Bizony azok :) Tavaly még nem tudtam teljes erőbedobással tartósítani, mert csak nyár végén, ősz elején szereztem be a gépet, na de az idén ... :)