2011. augusztus 3., szerda

Ceruzatartó ...

... vagy valami más ... leginkább ezt mondhatnám első peddignádból készült "alkotásomról" :)

Még csak most jött el az ideje, hogy a korábban már bemutatott "készítsd magad kosárfonó kézműves
csomag"-ból elkészítsem első darabomat, a fent említett ceruzatartót.

A csomag kibontása után az alábbiakat találtam (hosszú fonószál, rövid karók, falap):

Az útmutató alapján először melegvízbe áztattam a peddignádakat, hogy megpuhuljanak, könnyebb legyen velük dolgozni, ne törjenek.

A megadott idő (kb 15-20 perc) letelte után, nagy izgalommal  elkezdtem a munkát:



Egy általam nagyon  hasznosnak ítélt könyvecskéből megtudtam, hogy ezt a mintát kétszálas gyűrűfonásnak hívják, jellegzetessége, hogy az oldalkaró-közökben keresztezett fonatot kapunk és az oldalkaró kívánt helyzetbe állítása könnyebb, mert előlről és hátulról is körül van fonva.

Az utolsó sorral, a befejezéséssel akadtak problémáim, de nem keseredtem el, mert fogom még sokat gyakorolni, tetszik ez a fajta kézművesség :)


Távol áll a tökéletestől, de szeretem, nekem ő az első ..... peddignádból készült darabom :)

Azt idáig is tudtam, hogy a kosárfonás szép "tudomány" és most megállapítottam, hogy ekkora méretű tárgyat nem tart sokáig elkészíteni egy kis gyakorlás után, de azt csak most tapasztaltam meg, hogy nem szabad megvárni, míg megszárad, visszakeményedik a peddignád (sajnos eltelefonáltam az időt), mert igen tud fájni az ujjhegy a nád lenyomogatásától, helyreigazításától :( ... lehet, hogy a mesterek valami segédeszközt használnak erre a feladatra??

Nincsenek megjegyzések: