2013. augusztus 28., szerda

Vitaminital (Kubu)

Ami mindenképpen kell a gyümölcsitalba:
  • 1,5 kg sárgarépa
  • 3 db alma
  • 2 db citrom
  • 40 dkg cukor
  • csipet só (mert a legédesebb süteménybe is kell :) )
A sárgarépát, almát megpucoljuk (magházát eltávolítjuk), feldaraboljuk, a citromokat nagyon alaposan megmossuk, majd karikára vágjuk.

Az egészet a cukorral együtt nagy edénybe rakjuk és felöntjük annyi vízzel, ami ellepi a hozzávalókat. Főzzük addig, amíg a sárgarépa megpuhul. Amikor kész, a citromhéjat kivesszük (nem dobtam ki, a fehér, keserű rész nagyon könnyen leválasztható volt, bőségesen cukroztam, szárítottam - azaz kandírozott citromhéjat készítettem) és az egészet összeturmixoljuk végül felöntjük ízlés szerinti mennyiségű vízzel.

Üvegekbe töltjük, jól lezárjuk és mehet a befőzőautomatába:
80 C / 20 perc 


3 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nagyon immunerősítő már a színe is!
Biztos finom!

Erika írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Erika írta...

Bizony az :) Az a sűrű ott az alján mind sárgarépa. A következő adagnál majd jobban összeturmixolom, mert most rostosabb, mint ahogy a család (nem én) szereti ... kicsit krémesebbnek készítem majd :) .. és a színe a "valóságban" is pont ilyen :)