2012. február 11., szombat

Kenyér


Szeretem a friss kenyér illatát, ezért úgy programoztam a kenyérsütő gépet, hogy reggel, amikor lejövök a szobából, a kész kenyérke várjon rám ... olyan jó, amikor belengi az egész lakást ez az illat...

























És képzeljétek, még verset is találtam hozzá:

De jó lenne friss kenyérnek lenni, 
illatommal a világot körbelengni. 

Adni magamból bárkinek, aki éhes, 
ha nincs mivel vágj, csak hagyni, hogy téphess. 

Csak hagyni, hogy megpirult kérgemet 
majszolják csínytalan gyermekek. 

Hogy tépjenek, osszanak bátran, 
hisz kovász koromtól csak erre vártam. 

És ha csak árva morzsák maradtak belőlem, 
az éhes galambok is lakjanak jól tőlem.
(forrás: Jakabovits László, Poet.hu)

4 megjegyzés:

Újságíró Világvégén írta...

én is mindig reggelre sütöttem kenyeret - jól esett a finom, meleg kenyér indulás előtt. Aztán a kenyérsütő bemondta az unalmast, azóta csak kiflit, zsemlét és hasonlókat sütök itthon - csak hát arra nem lehet ébredni. Helyesbítek: én nem ébredhetek rá, a család nagyobbik része igen...

Erika írta...

Ha teheted, szerintem mindenképpen pótold a gépet, mert ugye nem csak kenyeret, hanem a tésztát is összerakhatod vele - én személy szerint nem dagasztanám kézzel pl a fánk tésztáját :)
És még a lekvár készítésnél is jól jön :)

Bebi írta...

Ezektől a képektől és verstől könnyen megéhezik az ember egy szelet kenyérkére!:)
Nézz be hozzám, meglepi vár!:)

Erika írta...

Bebi, köszönöm a meglepit, hamarosan közzé is teszem a hírt :)