2012. január 22., vasárnap

Csirkecomb tekercs


Egyszerű, vendégváráskor korábban előkészíthető, finom, puha és ízletes, nem csupán csirkecombból, hanem csirke- vagy pulykamellből, sertéshúsból is kiváló. Az eredeti receptet, leírást, Ganter Klárinál, a Konyhatündér leszek oldalon találhatjátok, én most így készítettem:





Hozzávalók:

  • csirke felsőcomb, lebőrözve
  • kenőmájas
  • bors
  • majoranna
  • alufólia
  • olaj




A csirkecombokat lebőröztem, kicsontoztam (úgy vettem ki a csontot, hogy maradjon rajta valamennyi hús is, így egy kevés levest is főztem rengeteg zöldséggel), mindkét oldalát megszórtam a sóval, borssal, majorannával.


A belső oldalát (ahol a csont volt) megkentem vastagon a kenőmájassal, feltekertem.

Az alufólia csíkokat vékonyan megkentem olajjal, ráfektettem a hústekercseket, végül az egészet betekertem, helyes kis csomagokat készítettem. 
Forrásban lévő vízbe raktam, kb. 30-35 percig főztem. 

(Idáig készítheted elő vendégváráskor előző nap, vagy rakhatod be a fagyasztóba későbbre.)

Megvártam míg kihűl, kicsomagoltam és hogy szép piros színe legyen, minden oldalát átsütöttem. 

Most hidegen fogyasztottuk, kukoricás rizzsel, de nagyon szeretem petrezselymes burgonyával is - már csak azért is, mert a petrezselymet én szárítottam :)

Készült már csirkemellből, amikor fűszervajjal kentem meg a közepét, volt, hogy bacon szalonnába is betekertem, sőt volt már olyan is, hogy maradék füstölt sajt került bele ...

Csak a fantáziádra van bízva a végeredmény, jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések: