2011. november 26., szombat

Fokföldi ibolyám

a konyha ablakban kissé összezavarodott :)

Tavasszal és a nyáron folyamatosan próbáltam virágzásra bírni (nem sok sikerrel), most meg úgy döntött, hogy életre kel és rengeteg bimbót növeszt magán.
Hát nem gyönyörű??


Azt tudtad, hogy a helyes neve nem is fokföldi, hanem "afriikai ibolya"?

Azt írja a  Szobanövények című, 1987-ben megjelent könyv, hogy a csuporkafélék családjába tartozó, fény- és vízigényes növény, melynek hazája Kelet-Afrika, azon belül is az Uzamba hegység. Szereti a sok fényt, de az erős, tűző naptól foltos lesz a levele. Sok virágot akkor hoz, ha a szoba páratartalma legalább 60-80 % közötti. Figyelni kell az öntözésére, nem száradhat ki a földje, de azt sem szereti, ha vízben áll. A víz hőmérséklete legyen azonos a szobáéval, mert a hideg víztől is foltos lesz a levele.

Kapható lila, kék, rózsaszín és fehér virágú fajtája is. Tartós vágott virág, ünnepi asztalra, ajándékcsomag díszítésére is alkalmas.

2 megjegyzés:

Újságíró Világvégén írta...

apukámtól szoktam kapni nőnapra (persze tutira veszem, hogy anya vásárolja őket), de nálam mindig tönkremennek :( a tied viszont nagyon szép...

Erika írta...

Köszönöm :). Lehet, Te is úgy jártál, mint én többször is: túl sok vizet adtam nekik, folyamatosan állt alattuk a tányérban. Szóval gyakorlatilag vízbe fojtottam őket :)