2012. január 2., hétfő

Virsli köntösben,

a becsületes neve annak a finomságnak, amit Szilveszter éjjelére készítettem (és amit kivételesen nem felejtettem el lefényképezni :) )

A recept jól bevált, többször használtam már, a Kenyér - kézi és gépi sütés otthon című receptkönyvben található.

Hozzávalók (10 db virslihez) az eredeti recepthez:
  • 1 csomag szárított sütőélesztő
  • 15 dkg finomliszt
  • 15 dkg rétesliszt
  • fél kiskanál só
  • fél kiskanál cukor
  • 4 dkg margarin
  • 2 dl langyos tej
  • 10  db virsli
  • a kenéshez tojássárgája

A tésztát a kenyérsütő gép tészta programjával készítem, az elkészítés ideje gépenként változó, az enyémnek most 1óra 50 percre van szüksége.

A hozzávalókat a virsli és a tojás kivételével a gépbe készítettem (alulra a folyékonyak, aztán a liszt,  végül legfelülre az élesztő), a gépet elindítottam.

Amíg a tészta készült, a virsliket előre megsütöttem, mert azt tapasztaltam, hogy így sokkal finomabb lesz a végeredmény, valamint  pároltam hagymát is a virsli után visszamaradt zsiradékban, továbbá füstölt karaván sajtból vágtam kb fél centi oldalú hasábokat.


Az előkészületeket folytattam a sült virsli és a sajt bacon szalonnába csomagolásával.
 Az elkészült tésztát lisztezett deszkán kb 3 mm vastag téglalap formára nyújtottam, majd lisztezett késsel 10 db-ra vágtam. A kis téglalapokat megkentem saját készítésű paradicsomlekvárral (lehet Erős Pista, ketchup stb..), megszórtam a párolt hagymával, végül ráraktam a szalonnába csomagolt virsli-sajt párost. 


A tésztát feltekertem, sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, megkentem a tojással és előmelegített sütőben, lassú lángon kb 35-40 perc alatt szép barnára sütöttem.





Nagyon szeretjük, most is gyorsan elfogyott.

2 megjegyzés:

Bebi írta...

Köszi a receptet!:-)

Erika írta...

Bebi, igazán nincs mit, váljék egészségetekre :)